5. helmikuuta 2015

Blogihaaste: 5 vastausta.

Sain Ripakinttu retrohuuruissa-blogista blogihaasteen. Vastailen nyt vain kysymyksiin, koska en halua haastaa ketään. :)

1. Onko kirppistely/retroilu mielestäsi halpa harrastus vaiko kukkaron köyhyttäjä?
-Harrastus se ainakin on, mutta ei ehkä halpa sellainen. Ja tällä hetkellä se on myös "työni". :D Parempi mieli tulee kun halvalla löytää jotain tosi mieleistä, mutta olen myös pulittanut melko isoja summia välillä tiettyyn tavaraan, jota olen etsinyt kauan. Olen kehittynyt tavaran eteenpäin laitossa kivasti, josta olen ylpeä. Edelleen haaveilen myös retrokaupan perustamisesta, joten takaraivossa jyskyttää myös välillä, että älä luovu kaikesta ihanasta, koska voit laittaa ne myyntiin sinne sun putiikkiin. :D

2. Mitkä ovat parhaat tekemäsi kirppislöydöt (5)?
-Tämä on TODELLA paha. En pysty mitenkään rajaamaan parhaita löytöjäni viiteen, joten laitan nyt ensimmäisenä mieleeni tulevat.
1. ruskea retrotäkki jostain 6-7 vuoden takaa.
2. Tamara Aladinin Amuletti- maljakko.
3. keltainen 70-lukuinen sivupöytä.
4. sydänkuvioinen Finel-kulho.
5. Tampellan oranssi Cook-kangas.

3. Mitä mieltä olet jobbaamisesta / jobbareista?
-Tunnen ulkonäöltä varmaan kaikki lähialueen kirppisjobbarit ja muutama on siinä ällöttävyyden rajoilla. Mulle on periaatteessa ihan sama kuka mun kirppistavaroita ostaa, mutta rajan haluaisin vetää siihen, että myisivät ostavansa tavarat eri kirpparilla kuin mistä ostavat. Minulle kävi viimeksi juuri niin, että myin yhden lelupussin lähikirpparilla ja ei mennyt kuin kaksi päivää, niin sama lelupussi oli ilmestynyt parin pöydän päähän kuusinkertaisella hinnalla. Jotenkin tuli tosi paha mieli siitä. Itsekin olen harkinnut jobbariksi ryhtymistä, mutta jotenkin olen liian kiltti sellaiseen toimintaan. Siinä kun pitää mielestäni olla röyhkeä.


4. Mikä saa sinut useiten nauramaan?
 -Omat lapseni. Joka päivä he keksivät jotain sellaista, että nauretaan mieheni kanssa aivan kippurassa. Meillä olisi vallan tylsä elämä, jos emme olisi saaneet kahta näin hauskaa lasta. :D

5. Mikä on tai mitkä ovat paheesi?
-Kääk! Paheeni tällä hetkellä taitavat olla lasten retrokankaat sekä vanhat kalenteripyyhkeet, jos siis pitää liittyä kirppisharrastukseeni. Muista paheista ei puhuta. :D

6 kommenttia:

  1. Mun pitäis varmaan kans yrittää kehittyä tavaran eteenpäin laittamisessa. Mut jos sää perustat sen retrokaupan, niin lupaan vähentää kaappejani sulle myyntiavuks. :-)

    VastaaPoista
  2. Retrokauppa kuulostaa aika upealle! Jos laitat sellaisen pystyyn, saat musta heti vakkariasiakkaan =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nooh, se taitaa olla vielä aika kaukainen ja utopistinen haave, mutta aina pitää muistaa unelmoida. Ja kiva kuulla, että ainakin yksi asiakas siellä kävisi. :D

      Poista
  3. Olen ihan samaa mieltä jobbareista! Vähän häpyä siihenkin hommaan kiitos.

    Oi mikä unelma, retrokauppa olis ihana!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään taas kattelin alta kulmien meidän kylän jobbaria. Tuli heti kyttään selän taakse kun täyttelin kirppispöytääni. Höh.

      Retrokauppa olisi ihana. :)

      Poista