2. syyskuuta 2014

Rakkaita esineitä.

Sain Hattaralandian Jaanalta seuraavanlaisen haasteen:

Haasteen nimi on Rakkaita esineitä. Tarkoituksena on esitellä kodistaan 7 esinettä, jotka ovat syystä tai toisesta rakkaita ja joista ei haluaisi luopua. Jokaisesta esineestä tulee laittaa kuva ja kertoa lyhyehkö tarina, miksi juuri se esine on rakas.
Tämä haaste oli kutkuttava, mutta vaikea! Suurimmaksi osaksi minun tärkeimmät esineeni ovat lapsuudenkodissani ja saan ne varmasti sitten kun vanhemmistani aika jättää. Jotain todella tärkeitä juttuja löytyy kyllä myös omasta kodistani. Tässä muutama:

1. Ilveksen kannatuslippu. Tuli väärinpäin kuvaan, kun yritin kuvata lipussa näkyviä nimmareita. Tämä lippu on kulkenut mukanani suunnilleen 16 vuotta, jos ei kauemminkin. En muista tarkalleen milloin olen sen ostanut, mutta kun nuorempana kävin kaikissa Ilveksen kotipeleissä ja muutamissa turnauksissa kauempana, niin tämä lippu kulki uskollisesti mukanani. Jääkiekko on ollut aina lähellä sydäntäni ja on varmasti minulle tärkein ja rakkain urheilulaji. Itsekin pelasin yläasteella jääkiekkoa vähän aikaa, mutta totesin, että olen parempi katsomon puolella. :)


2. Grapponian kulho. Tämä esine edustaa minulle sitä, kuinka rakas anoppini on minulle. Niin ystävällistä, kannustavaa ja rohkaisevaa ihmistä en ole tavannut. Sain tämän kulhon anopiltani joku aika sitten ja aion pitää siitä hyvää huolta.
 


3. Elokuvat. Kaikki omistamani elokuvat ovat minulle todella tärkeitä. Tässä pinossa on muutama sellainen elokuva, jotka ovat vaikuttaneet elämääni vahvasti. Rakastan elokuvia. Haluaisin katsoa joka päivä yhden uuden elokuvan. Pidän oikeastaan kaikenlaisista muista elokuvista, mutta kauhuelokuvat eivät ole minun juttuni. Hyvä elokuva on mielestäni sellainen, että katsomisen jälkeen ajattelet jostain asiasta eri tavalla kuin ennen elokuvaa.

 

4. Piian peili. Tämä piian peili on mummoni vanha. Tämä ei ole mielestäni ollut alkuperäiseltä väriltään valkoinen, mutta joku on sen maalannut joskus valkoiseksi. Peili on vähän löysä ja se kaatuu välillä vinksin vonksin, mutta se ei haittaa minua. Mummo oli minulle todella rakas ja minulta meni monta vuotta, ennen kuin pääsin yli hänen kuolemastaan. Nyt hän on lämpiminä ajatuksina muistoissani. ♥



5. Lasten täkki. Äitini on ostanut tämän täkin minulle kun olin vauva ja vasta muutama vuosi sitten tajusin pyytää sen itselleni. Mieletöntä tässä on se, että vaikka täkki on yli 30 vuotta vanha, niin se on aivan kuin uusi. Ajan kulua ei tästä peitosta huomaa, muuta kuin printistä.



6. Hääkuva. Tämä vanhempieni tekemä taulu on todella tärkeä minulle monestakin syystä. Tauluun on liitetty kaikenlaisia tärkeitä elementtejä, kuten vanhempieni hääkuva, äitini hääkenkä sekä muutama juttu omista häistäni. Toivon, että löydän tälle paikan seuraavasta asunnostamme, kun täältä se ei ole löytänyt arvoistaan paikkaa.

 

7. Tuoli. Tämä on yksi niistä lukuisista esineistä, joita isäni on minulle tehnyt tai tuunannut. Olen ollut aina "isin tyttö", ja koska isäni on kätevä käsistään, on hän tehnyt minulle paljon kaikkea omin käsin. Ei tarvitse kuin pyytää ja isi tekee. :)


Jos joku haluaa tarttua haasteeseen, niin olkaa hyvät!

5 kommenttia:

  1. Kiva että tartuit haasteeseen! Hauskoja juttuja, minullakin useimmat rakkaimmat esineet liittyvät lapsuuteen.
    Tuo täkki on ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä, että kun täkki on ollut "meillä" koko elämäni, niin nyt vasta viime aikoina olen tajunnut kuinka ihana se onkaan!

      Poista
  2. Mää voisin vaikka tarttua haasteeseen... Kattotaas ny.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tartu ihmeessä, mutta varoitan...se on vaikea haaste! Mulla tuli postauksen jälkeen sata muutakin tavaraa mieleen ja nyt harmittaa. Eihän niitä voi mitenkään edes laittaa tärkeysjärjestykseen tai muutenkaan rajata seitsemään. :D :D

      Poista
  3. Mää kans tartun tähän, ihan varmasti! Sit jossain välissä kun kerkeää ja saa aikaseksi, siihen voi kyllä mennä aikaa.

    VastaaPoista