11. marraskuuta 2013

Mieletön tilkkuverho.

Olen yrittänyt olla käymättä kirppareilla nyt, koska viikonloppuna aion Tampereen Kädentaitomessuille ja TIEDÄN, että siellä palaa rahaa. Olen joka vuosi ostanut sieltä paljon joululahjoja ja itsellekin tietysti kaikkea i-i-i-hanaa. Poikkesin nyt kuitenkin kirpparille pari päivää sitten ja onneksi poikkesinkin! Löysin niin suloiset "tilkkuverhot" meille keittiöön. Tämä on valmista kuvioo kankaassa, ei tilkuista tehty, vaikka äkkiseltään siltä näyttääkin. Nyt tekisi heti mieli laittaa noi ikkunaan, mutta kun laitan kohta joka tapauksessa jouluverhot, niin en viitsisi pariksi viikoksi laittaa näitä killumaan näytille. Nämä verhot olivat vielä kaksiosaiset, joista tuskin käytän sitä toista osaa, joten se pääseekin ompeluksiin!

 

Entäs sitten tämä!! Toiseksi hienoin lasten retrokangas, jota oon koskaan löytänyt livekirpparilta.Tämä on pussilakana, mutta menee ompeluksiin. Maksoi 2€!


Tästä isosta sydänpeltiloorasta olen erityisen onnellinen, koska jätin tällaisen samanlaisen joskus kirpparille, ja olen harmitellut sitä jälkeenpäin. Nyt löysin onneksi tämän uudestaan. Suunnittelin jo, että ladon joulupipareita tonne sisälle jouluna. Nam!

10 kommenttia:

  1. No onpahan kyllä ihana verho! Jopa sinisen ystävänä täytyy nyt myöntää tämä. :)
    Mä vielä mietin miten messujen kanssa käy. Toisaalta jos EI menis niin ehtis kotipuolessa parille kirpparille kun lähtis ajeleen jo la-aamusella. Lisäks mulla ei tänä vuonna oo mitään ilmaistikettiä kuten vuos sitten. Toisaalta taas ei yhtään tiiä mitä aarteita jää sitten hankkimatta. On tää ihmisen elämä kinkkistä näiden suurten valintojen äärellä.. :D

    VastaaPoista
  2. vau, hienoja löytyjä kerrassaan! Minulla on kanssa tuota junakangasta ja tuollaisia sydänpurkkeja <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Junakangas on kyllä ylisöpöö. Ja mulla on kans pienempänä noita sydänpurkkeja (tai ainakin yksi...), mutta tollasta isoa en ole ennen omistanut. :)

      Poista
  3. Ihania kankaita ja täyrellinen joulupipparipurkki! Mun tekis kans kauheesti miäli sinne messuille. Olin aatellu, että lähetän kotiväen mummolaan viikonlopuks, saisin messuilla ja ommella rauhasa. Mut mukulat on räkäsiä, eikä mummolaan saa mennä kippeenä. Kattoo nyt sit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pelkään kuollakseni, että oon viikonloppuna kipee, enkä pääsekään messuille. Kun oon ollut nyt tänä syksynä 6 viikkoa kipeenä yhtä soittoa, niin ei jaksais enää sairastella. Mies on nyt hirveessä flunssassa ja mä rukoilen täällä etten saisi tota tautia!!

      Poista
  4. Tulin tänne vastaamaan kysymykseesi, minkä olit laittanut blogiini :). Mullahan tämä työhomma sai alkunsa jo silloin kun opiskelin eli tein osa-aikaista siivoutyötä ISS:llä opiskellessani ja minusta tykättiin siellä. Sitten valmistuin ja lopetin siivoukset ja aloin tehdä oman alan töitä, jotka ei sitte loppupeleissä enää kiinnostaaneetkaan. Olin jonkun aikaa välissä tyttömänä burn out:in vuoksi. Sitte huomasin mol.fi:stä että mun opiskeluaikainen työpaikka on taas auki ja soitin suoraan entiselle esimiehelleni ja ne otti mut takas töihin. Aluksi sanoin rehellisesti, että teen siivoutöitä vaan sen aikaa, että saan koulutustani vastaavia töitä mutta jossain vaiheessa alkoi tuntua, että tämä siivous oliskin kaiken kannalta mukavin homma ja sanoin esimiehelleni myös näin ja hän oli tyytyväinen että päätin jäädä.
    Mulla oli puolellani kuitenkin se, että täälläpäin on huutava pula hyvistä siivoojista ja olin jo opiskeluaikanani vakuuttanut että olen hyvä tässä työssä.
    Mutta jos haet siivoutyötä esim. netin kautta (kuten ISS:llä pitää tehdä, minä tosin oikaisin sen vaiheen ja soitin suoraan esimiehelle kun tiesin sen entuudestaan) niin suosittelen, ettet mainitse koulutuksia, koska se joka lukee hakemukset saattaa laittaa suorilta roskiin sellaiset, joiden epäilee olevan vain lyhytaikaista työtä vailla tai että lopettaa heti kun saa "parempia" hommia. Toki voit haastattelussa sanoa rehellisesti että olet kouluttautunut, mutta et halua/pysty enää tekemään sitä työtä ja haluat oikesti esim. siivota. Kasvokkain haastattelijan kanssa on helpompi selittää asianlaita :). Siivoutyöhön vaadiaan nykyään jo melkein aina kokemusta, koska prehdytykseen ei ueinkaan ole aikaa :/. Helpoimmin voi päästä esim. kesätöiden tai osa-aikatöiden kautta, mutta nämäkin jutut riippuu niin paikkakunnasta...

    VastaaPoista
  5. Ai että mä tykkään sun kirppislöydöistä, tässä kuolannut vasta elokuulle asti =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että niistä on muillekin iloa kuin minulle! ;) Mulla odottaa tuolla taas kuvattava kohde, kun ehtis laittaan niitä vaan tänne blogin puolellekin. :D

      Poista