9. tammikuuta 2013

Tattinen.


Mä pääsin eilen kirpparille! Jee! Pientä tuskanhikee kyllä pukkas (viikon kotona makaamisen seurauksena), mutta hyvin mä selviydyin. Ja hienoja ostoksia tuli tehtyä. Melko varmasti kallein kirppuostoskin livahti.
Ensiksikin Tammen kultaisille kirjoille löysin reteen ja prikulleen sopivan telineen, hintaan 0,50€. Jei.
Hauska (?) Tunnetko, tiedätkö-peli. Aivan ihastuttavat jonkun mummon itse ompelemat pannunaluset. Ompelujälki ei oo mitään täydellistä, mutta mikäpä täällä maailmassa olisi? Mutta sitten päästäänkin siihen kalleimpaan eli THE löytöön! Tomulan Tatti kulho. Makso ihan kerpeleesti, eikä ole priimakunnossakaan, ja arvatkaa pyörittelinkö sitä vaikka kuinka kauan, mutta luonto ei antanut periksi jättää sitä hyllyyn. Olisin aivan varmasti harmitellut sitä jälkeenpäin. En ole muuten koskaan ennen nähnyt Tattia tuossa muodossa! Olen nähnyt vain emalikulhoa ja leikkuulautaa, mutta en keraamista kulhoa. On se nätti.

4 kommenttia:

  1. Määki oon nähny noita tatteja vaan emalisena. Hiano löytö!

    VastaaPoista
  2. On kaunis tatti! Mulla on emalisena iso ja pieni kulho, mutta en ole ikinä tuollaista nähnyt. Mahtava löytö, olisin itsekin ostanut vaikka olisi maksanut paljon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä etsin vielä niitä emaliversioita itselleni. Yhden ainoan kerran olen nähnyt myytävänä emalista tattikulhoa, viime kesänä rompetorilla. Sen hinta oli 70 egee ja se ylitti mun budjetin, joten se jäi jonkun muun ostettavaksi. Toivottavasti tulee vielä hyväkuntoinen yksilö jossain vastaan.

      Poista